Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 426
drageflyveren.dk halter

Text Size
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: drageflyveren.dk halter

drageflyveren.dk halter 10. Maj 2014 05:14 #5724

Hej Alle.

Det er ingen hemmelighed at drageflyveren.dk pt halter lidt.

En kombi af et hackerangreb, konstant spam, og at min laptop er nede, gør at det er lidt en kamp at holde sitet kørende lige for tiden.

Jeg kæmper med at holde det hele sammen lidt endnu, da den nye drageflyveren.dk version 2 faktisk næsten ligger klar. Der mangler kun få ting, men vanskeligst af alt: at flytte alt vores data over i den nye database. Det er alle brugere med tilhørende oplysninger, billeder indlæg osv, forum, artikler osv.
Jeg har før vovet mig ud i deadlines, men må også konstatere at de sjældent holder. Men jeg håber at en 3 mdr. lang kombineret orlov/ferie som starter lige om lidt, kan give mig lidt tid og overskud til at få det sidste på plads.

Fortsat tusind tak for den opbakning vi trods alt stadig har, og de støtte beløb der af og til kommer ind på kontoen. Det er alt sammen med til at holdet modet/sitet i gang.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex

Sv: drageflyveren.dk halter 10. Maj 2014 09:02 #5725

Det er bare i orden Alex! Frivilligt arbejde, der påskønnes !!!!! Tak fordi du holden fanen højt og dragen oppe
  • Månefisker
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren
Jes R

Sv: drageflyveren.dk halter 11. Maj 2014 15:00 #5726

godt at du gider !! hold den i gang

men du skal nok kigge lidt på sikkerhed/bruger oprettelse så vi undgår de spambots
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Seti aka Poul fra det Mørke Jylland

Sv: drageflyveren.dk halter 12. Maj 2014 05:35 #5727

Det er desværre svært at komme helt til livs. Når man opretter sig, bruger vi bla. captcha, så du rent fysisk skal skrive teksten fra et billed som bekræftelse på at man er en fysisk person, og ikke et spam-program/robot.
Derudover skal man via mail bekræfte denne.
Så det er svært at gøre meget mere. Alternativt skal jeg personligt godkende alle nye profiler. Og det synes jeg heller ikke er helt optimalt. Men det kan måske blive en mulighed for en periode, indtil spammerne ikke gider os længere.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex
Sidste redigering: 12. Maj 2014 05:38 af Alex.

Sv: drageflyveren.dk halter 12. Maj 2014 14:38 #5728

Husk nu at være klar til Fanø om 1 mdr. det er mere vigtigt.
Jeg tror nu ikke der er så mange der syntes det halter, vi er nok flere der forstår at du ikke sidder og updater sitet hver dag.
Vi tager stadigvæk hatte af for at du gider det
Vi ses på Fanø til hygge og afslapning, og
  • Michael
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
Hilsen
Michael
www.kitefreak.dk

Sv: drageflyveren.dk halter 13. Maj 2014 15:32 #5729

Hej Alex

Jeg har været udsat for det samme et par gange og desværre tror jeg ikke det er folk der opretter profiler. Det virker mest af alt som om de skaffer sig direkte adgang til "databassen". Jeg har forsøgt med alt muligt med login og ip-spærring, men det har de været ret ligeglade med. Den ringe trøst er at det stopper af sig selv på et tidspunkt (når de ikke gider mere..!)
Desværre er der så bare en del oprydning efter dem i mellemtiden.
  • Ewan
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
  • The sky is the limit
Sidste redigering: 13. Maj 2014 15:35 af Ewan.

Sv: drageflyveren.dk halter 13. Maj 2014 15:53 #5730

well jeg køre et par foras og jeg har valgt at "godkende" alle tilmeldinger, og har ikke siden dette haft en eneste spambot !
jeg har der ud over valgt at man skal svare på spørgsmål under tilmeldingen
og de kommer ikke når man vælger denne løsning......... min erfaring
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv: drageflyveren.dk halter 13. Maj 2014 16:02 #5731

På min andelsboligforenings side kører jeg et e-snitz forum, som endnu ikke har været berørt. Det kan godt være jeg ikke har været grundig nok med de andre, men jeg har indtryk af at de poster direkte i Databasen (samtlige mine forhindringer har de skøjtet let henover).
Havde du problemet før du brugte spørgeren, Seti. Ellers kan du jo bare have været heldig - indtil videre
  • Ewan
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
  • The sky is the limit

Sv: drageflyveren.dk halter 14. Maj 2014 14:50 #5732

Så er den gal igen. Vile logge ind og en ny adresse dukkede op. Det sker åbenbart kun når man logger ind. Nu hvor jeg er logget ind og f.eks går herind og skriver så er den almindeligt kendte adresse oppe i adressefeltet!?!?!?
- man får den tanke at "nogen" på denne måde har gang i en eller anden form for fiskeri

Har nu prøvet at lukke browseren ned og derefter gå ind på hjemmesiden igen. Den falske adresse dukker op når man går tilbage til hovedsiden efter at have været f.eks inde på en medlemsprofil, - men det sker ikke hver gang?!?!?
  • Månefisker
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren
Jes R
Sidste redigering: 14. Maj 2014 15:04 af Månefisker.

Sv: drageflyveren.dk halter 14. Maj 2014 15:47 #5733

@Ewan:
ja og nej... godt svar ik

hoster 2, det ene i snart 10 år og jeg fik på et tidspunkt problemer og så lukkede jeg ned for "automatisk tilmelding". Faktisk kørte jeg et halvt år med at man skulle emaile mig (admin) for at komme ind, det tog det hele i et hug, her efter åbnede jeg igen men ændret lidt i koden så man skulle svare på 2 spørgsmål, og jeg skulle godkende tilmelding
Ingen bots her efter

det andet site har jeg kørt i ca 2år nu og her har jeg startet med "spørgsmål tilmeldingen", men uden at det skal igennem mig, og ind til videre har jeg ikke haft en eneste bot

så jeg vil mene at det kan lade sig gøre, men det skal siges at jeg i begge sites selv har hacket i koden for at ændre tilmeldings delen, så de køre ikke "out of the box" kode

ulempen ved dette er at der er lidt mere administration når er er opdateringer, og self at man er lidt hacker nørd til php eller hvad sitet nu køre med

@Månefisker:
hmmmm er du sikker på at du ikke selv er blevet browser-hijacked ??
det lugter lidt af det med den forklaring du lige gav.
jeg har ingen mystiske adresser/links
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Sidste redigering: 14. Maj 2014 15:50 af Seti.

Sv: drageflyveren.dk halter 14. Maj 2014 16:42 #5734

@ Poul - jo det har jeg også selv tænkt, men jeg har ikke bemærket problemet på andre logins/sites?!?
- hov: har lige prøvet at fremprovokere den igen, men det lykkedes ikke, så lige nu har jeg heller ingen problemer
  • Månefisker
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren
Jes R
Sidste redigering: 14. Maj 2014 16:45 af Månefisker.

Sv: drageflyveren.dk halter 14. Maj 2014 16:58 #5735

Ja, det er jo det samme e-snitz gør. Jeg har bare ændret det så jeg opretter brugerne selv. Men det er ikke ligefrem kode jeg har lyst til at rette for meget i. Det samme som jeg måske har 100 liniers kode til, fylder adskillige tusinde linier med henvisninger til næsten lige så mange funktioner, og én forkert kommando (mange linier ligner hinanden til forveksling) gør helt sitet ubrugeligt. Men jeg er jo clean-kode mand, så jeg går i flæsket på det, dér hvor det trænger. Jeg sværger blot til at holde koden kort og relativt overskuelig, derfor vil jeg ikke bruge den de steder, hvor jeg selv skal rette alt for ofte.

@ Månefisker og Seti

Jeg skiftede fra Telenor til Fiberby (5 gange hurtigere til 1/3 af prisen) og straks oplevede jeg det samme. Jeg skrev ind til Fiberby og spurgte, hvor de besynderlige links kom fra (det er ikke engang kun reklamer, en var om et eller andet ligegyldigt i texas) og de svarede at de var opmærksomme på det og i færd med at undersøge, hvordan det skete. Jeg gloede selvfølgelig mine sider igennem, men uden at finde noget som helst mistænkeligt.
Ved en anden lejlighed havde nogen smidt en stump kode ind i et af mine sites, som åbnede min side som et link til en shop, der forhandlede Nike (uden adresse, selvfølgelig. Så jeg kunne ikke engang henvende mig til Nike om det.) Det siger bare noget om, at der sidder nogen derude, der er blevet dygtige til at messe vores it godt og grundigt op. Det er også stoppet igen, for tiden i hvert fald. Det kunne jo tyde på at det er såkaldte 'trained monkeys' der sidder og hygger sig med hackertools de har fundet på nettet - lige irriterende af den grund. Men Trained Monkeys eksisterer kun for at være irriterende.

@ Månefisker

Det var det samme hos mig. Det var kun 'første' gang jeg gik ind på siden. Anden gang var det væk. Men du kan regne med at det kommer igen når du mindst venter det
  • Ewan
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
  • The sky is the limit

Sv: drageflyveren.dk halter 23. Jun 2015 09:48 #10411

Wow, der rundede drageflyveren.dk lige 3300 medlemmer.... desværre var over 3000 af dem spammere. Der er nu IGEN ryddet op, samt slettet mere end 4000 spam indlæg i forum.
Kampen fortsætter, og vi har mere end nogensinde brug for den nye udgave af drageflyveren. Jeg arbejder på sagen...
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex
Følgende bruger(e) har sagt tak: Månefisker

Sv: drageflyveren.dk halter 24. Jun 2015 18:28 #10412

Keep up the good work.
Drageflyveren er godt sted at mødes om vores hobby.
Med Vindlig Hilsen
Asbjørn

Sv: drageflyveren.dk halter 05. Dec 2015 14:26 #10425

Jeg har forsøgt at rette lidt op på drageflyveren.dk, uden held.
Tvært imod, så bliver vi ved med at blive hacket og presset af tåber som ikke vil os noget godt.
I samråd med vores hosting selskab prøver jeg nogle sidste redningsplaner. Lykkedes de ikke, kan vi ende ud i at skulle starte helt fra scratch. Jeg håber dog på at vi kan redde alle brugerdata og forum indlæg med over på et evt. nyt site.
Skal vi ud i at lave et nyt site, er jeg nået til den konklusion at det bliver et site, primært indeholdende forum, da det er den klart mest brugte funktion, og kræver minimal vedligeholdelse.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.39 sekunder